קלוריות ותזונה

בצק פילו – בצק כמעט בריא

לכל חובבי המאפים והבורקסים ולכל אלו המתקשים לוותר עליהם, כמה מילים על בצק הפילו:

בורקס, פשטידות, מאפים מתוקים ועוד מטעמים טעימים בדרך כלל נאפים מבצקים רוויי שומן כמו בצק העלים או בצק פריך ואם בעבר היינו רוצים לשמור על תזונה נכונה, דלת שומן רווי, היינו צריכים להימנע ממאכלים אלו, אך ישנה האפשרות הבריאה יותר – בצק הפילו.

בצק הפילו הוא פיתרון נפלא וותיק, בעבר אנשים היו אוכלים משום שהוא פשוט טעים אך כיום אנו מגלים את מה שב"מאפה ליאון" כבר יודעים מזה 40 שנה.

"מאפה ליאון" שביפו המכירים את רזי המקצוע ירשו את הידע והמורשת מהסבתא ג'ולי, ממנה לאב ליאון והיום הבנים אבי ואלי מוכיחים שאפשר לאכול בורקס ולא לסבול מנקיפות מצפון.

קלוריות – הערך הקלורי מדגיש את ההבדל: בורקס גבינה מבצק עלים 100 גרם שווה ערך לכ- 350 קלוריות ואילו בורקס גבינה 100 גרם מבצק פילו שווה ערך לכ- 208 קלוריות (100 גרם שווים ערך לשני בורקסים קטנים).

כמות השומן – על מנת להמחיש את הפערים בכמויות השומן בין בצק העלים לבצק הפילו נסביר כי בבורקס העשוי מבצק עלים יש כ- 144 שכבות עלי בצק ובין כל שכבה ושכבה יש מרגרינה, בבורקס העשוי מבצק פילו יש רק שני עלים שבהן יש מעט שמן קנולה או סויה.

סוג-השומן – בבצק הפילו לא משתמשים במרגרינה (שומן טראנס) התורם למחלות לב, אלא בשמן קנולה (לעתים גם סויה).

אבי, אחד מילדיו של ליאון מסביר: "בצק פילו הנו בצק בלקני דק מאוד, נטול שומן שלא כבצק עלים העשוי משכבות שכבות המופרדות בעזרת שומן. כדי לעבוד עם בצק הפילו אנו מורחים מעט שמן על עלה הפילו. לכל ארבעה מאפים קטנים נדרשים בין עלה לשני עלים בלבד ועל כן המאפה רזה יותר ממאפה אחר. למעט הבורקס אנו עושים מבצק הפילו גם את הפשטידות, השטרודלים והמתוקים שלנו".

למעשה כאשר בודקים מוצר יש צורך בבחינה מעמיקה של המרכיבים של המאפה ועל כן אתייחס גם למילוי שיש במאפים של "מאפה ליאון". במקום משתמשים בגבינה רזה הנקראת גבינה כחושה ובנוסף "ליאון" מוסיפים שלל ירקות טריים בשלל צבעים כגון: כרישה, פלפל גמבה, תרד, חציל, פטריות, בטטה.

באשר למאפים המתוקים אבי מוסיף: "להפתעת לקוחות רבים גם המתוקים נעשים מבצק פילו עם הגבינה הכחושה ועם תוספות של פירות כגון: תפוח עץ, צימוקים, אגוזים, פרג וכו'. את המוצרים הללו ניתן לקבל עם סוכר והכי חשוב גם ללא סוכר במגוון וריאציות: אצבעות פילו, שטרודלים, בלינצ'סים וכו'."

לסיכום אני יכולה לומר שאם אתם סובלים מכולסטרול גבוה, שומרים על אורח חיים בריא, תזונה נכונה ועדיין קשה לכם לוותר על מאפים מסוג הבלקני, אני יכולה להמליץ מבחינת האופציות הקיימות כיום, שבצק הפילו הוא הבצק המהווה את האופציה הבריאה יותר יחסית לבצק עלים.

ריטה שאוליאן

דיאטנית קלינית

נייד 052-8532414

 

סגור לתגובות.